Забезпечити на 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під час відключень електропостачання вкрай складно, навіть при максимальних зусиллях.
Про це йдеться у спільній заяві мобільних операторів "Київстар", Vodafone та lifecell.
"Всі три оператори продовжують працювати над посиленням енергостійкості своїх мереж, орієнтуючись на реальні терміни та обсяги виконання робіт, що зумовлені об’єктивними зовнішніми чинниками", – наголосили оператори.
Нещодавно Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) зобов’язав операторів зв’язку забезпечити 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під час відключень електропостачання.
Зазначається, що виконання операторами цього розпорядження критично залежить від ситуації в енергетиці. Графіки відключень унеможливлюють роботу обладнання телекомунікацій під час блекаутів протягом 10 годин. Необхідна чітка взаємодія з енергетиками і повна перебудова інфраструктури в частині енергозабезпечення та розміщення обладнання.
Оператори наголошують, що важливим є постачання електроенергії протягом часу, який необхідний для повного заряджання обладнання резервного живлення. Це вимагає надання дозволів на збільшення потужності електричного струму, оскільки збільшення кількості акумуляторів створює подвійне навантаження на енергосистему.
Читайте також: Для безперебійного мобільного зв’язку без світла необхідно 18 000 генераторів, – асоціація
Щоб забезпечити заряджання акумуляторів, які будуть живити базові станції мобільних операторів протягом 10 годин у випадку знеструмлення, знадобиться потужність близько 2,8 ГВт-год електроенергії на добу.
Крім того, виконання вимог НЦУ ускладнюються й іншими факторами. Зокрема, наголошується на нестачі персоналу операторів та підрядних організацій, неможливість встановлення й обслуговування генераторів на дахах будівель, відсутність на ринку України необхідної кількості акумуляторних батарей та стаціонарних генераторів, а також критично нестабільна ситуація в енергетиці.
"Під час блекаутів навантаження базових станцій внаслідок підвищення трафіку (подекуди у 3-4 рази) впливає на швидкість та якість інтернету, а інколи й на його доступність, оскільки при перенавантаженнях застосовується пріоритезація голосового зв’язку. Отже під час знеструмлень неможливо забезпечити показники якості, про які йдеться в розпорядженні", – підсумували у заяві.
Детальніше про готовність мобільних операторів до тривалих відключень читайте в матеріалі БізнесЦензор "Готовність мобільних операторів до відключень електроенергії: чи будуть українці зі зв’язком?".
Автор: Юлiя Далецька